86 prosent oppgir å ha vært utsatt for phishing

30. oktober 2019 | Erlend Andreas Gjære

– Ofte hører vi fra it-ansvarlige at de ikke lenger lar seg overraske over at enkelte blir lurt av noen av disse e-postene, for de er faktisk veldig bra laget, forteller Erlend Andreas Gjære i en kommentar til Shifter.

Les hele saken ved å klikke på bildet:

Foto: Skjermbilde shifter.no

https://shifter.no/fersk-cyper-rapport-de-ansatte-utgjor-na-den-storste-trusselen/  

Resultatene er basert på en spørreundersøkelse som konsulentselskapet PwC har gjennomført blant IT-ledere i Norge og Danmark.

Så hva kan man gjøre?

Når det kommer phishing-epost i innboksen er det risikabelt å overlate folk til seg selv. Selv om opplæring er viktig, er det dessverre aldri nok i seg selv:

Det er komplett umulig for alle å huske på alt som er farlig, hele tiden.

Og det er nettopp derfor vi i Secure Practice jobber hver dag for å hjelpe folk med cybertrusler, akkurat når de selv trenger det.

Tjenesten vår MailRisk har blitt omtalt som både "en kostnadseffektiv nødhjelpskanal" og "en robot som ikke dømmer deg".

Ved å involvere sluttbrukerne i sikkerhetsarbeidet kan virksomheten både bygge sikkerhetskultur året rundt, og ikke minst stoppe selv avanserte cybertrusler som alle andre har gått glipp av.

 


‒ Sparer tid på sikkerhetshjelp

Se hvordan MailRisk sørger for effektiv bevisstgjøring og oppfølging av mistenkelig e-post blant ansatte i hele virksomheten.

Les om MailRisk hos Tussa →

MailRisk på 90 sekunder

Klikk her for å se en kort video om MailRisk

Se hvordan alle ansatte kan bidra til økt sikkerhet i virksomheten!

«MailRisk gir både ansatte og virksomheter en helt ny mulighet til å oppdage og respondere på målrettede trusler i e-post.»

Outstandig Security Performance Awards

Bli kjent med MailRisk →

Prøv MailRisk selv i dag.

Vi byr på en gratis prøveperiode.

Gå til bloggen →